måndag 30 juli 2007

Buk och bål

I rodd används många muskler och på många sätt. Vissa muskler är mer utsatta än andra.
Något som även genom åren präglat rodd i skador är rygg skador. För att föhindra detta så brukar Jag och Johannes spendera en dag i veckan på klubbens gym. Idag var inget undantag...

Efter att ha värmt upp i över 30 min kom Hanno äntligen. Jag visste att han skulle komma sent så jag tänkte att jag kör på med en ordentlig uppvärmning. 10 min senare var även han uppvärmd och vi ställde iordning lokalen efter våra behov. Vi började som vanligt med plankan, där man ligger med ansiktet mot golvet och bär upp kroppen på bara tårna och armbågarna. Vi fortsatte sedan till att göra det på sidan och jobbade oss långsamt men effektivt genom det långa och hårda buk och bål programmet. Det svider en nu i min mage och min rygg har allt fått sig lite stryk. Kommer att bli intressant att ta sig ur sängen i morgon bitti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bål? Har ni ingen öl?

Tjöte sa...

öhlen var slut...